torsdag 27 november 2008

Port 80 Phonera=Spamföretag



Eftersom jag har skickat in en abuse till port80 AB "Phonera" och dom inte ens har brytt sig om att besvara min kritik så vill jag här informera om att Phonera förutom att ha säljare som får en att tro att man pratar med Sonera står för spammande på internet och google. Dom rödmarkerade sökresultaten är tillhörande Phonera/port 80 och jag har gjort en google sökning på ordet fritidsliv.se

Ni kan läsa mer om detta på följande forum och bloggar:

Merlib.org (blogg)

Spamhuntres (blogg)

SEO-forum om Phonera/Port80: spam (forum-tråd)

Webmasternetwork om Phonera (forum-tråd)

DNZUP.se om Phonera:s sökresultat (forum-tråd)

Flashback.info (forum-tråd)

Artikel i NyTeknik om att Phonera får mest klagomål

Det här är en sammanställning av vad andra har länkat till i diverse forum och jag tycker inte det här är bra reklam för Phonera och jag blir minst sagt irriterad av att mina domännamn dyker upp på detta sätt på en ip-adress som tillhör port80/Phonera.

Finns det fler som bloggat om detta eller skrivit om det så lägg till en kommentar, så lägger jag in länkarna efterhand om detta märkliga beteende av Phonera.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror det är dags för PHONERA att dra sig tillbaka i sin förhud och sluta översvämma alla med olika former av SPAM.

De har fått bära sig illa åt tillräckligt mycket nu. Konstigt och tillika illa att Phonera tillåts vara en aktör inom berörda områden när de orsakar spam både vi a mail, telefon och tillika nu i Google index.

Det enda vi kan göra är att aktivt "länka in" fakta så att gemene man får reda på fakta om Phonera, deras spam och otillåtna försäljningsmetoder innan den potentielle kunden blivit ett offer för detta profiterande och förhoppningsvis snart hårt i backen fallande telefon och IP företag.

Hur Phonera kan agera som dom gör är ett mysterium. Klart är att de fullständigt skiter i sina kunder bara pengarna rullar in. De tänker inte långsiktigt i sitt agerande. I dag sprider sig dålig, olaglig och vilseledande marknadsföring som en löpeld på Internet, sett till att drabbade varnar andra för att falla i klorna på dessa skojare.

Vi är några stycken drabbade personer bakom denna varnings-text om PHONERA och deras SPAM.

Det är upp till dig att välja en seriös leverantör av olika tjänster som telefon, Internet etc.
Denna varning för skojare Phonera kanske gör valet enklare!?