söndag 2 augusti 2009

Ny regulator till Wimax utrustningen.

Så blev det en ny regulator till sommaren, för övrigt har det varit stiltje i år på inköp pga lite lågkonjunktur. Regulatorn Velleman, Topray Solar TPS1230 som skall klara 30A är verkligen ett plagiat av Steca PR3030 som även finns under namnet NAPS NC30. Det är dock långt ifrån samma inteligenta regulator men klart prisvärd för 699:- hos Kjell & Company, då dom andra regulatorerna ligger på runt 2000 kronor.















Jag använde dock inte regulatorns egna utgång, utan matar utrustningen direkt ifrån batterierna då jag tycker att den betedde sig lite konstigt. För övrigt så kör jag för närvarande wimax nätdelen på 220 volt med hjälp av omformare, då min inköpta 12 volts nätdel bara fungerade sammanlagt fungerade under några dagar och varit på service hela sommaren (morrar argt) som jag skrev om tidigare. (länk Alvarion 12volts nätdel)

Resultatet blev bra, men dock lite stökigt i Wimax och Wifi-huset som trots sin hemska utseende klarar regn och blåst. 2010 kommer bjuda på en helt ny konstruktion av både mast och rucklet.



Inga kommentarer: