torsdag 3 april 2008

Fri parkering året ut





Det blir fortsatt fri boendeparkering i Stockholm året ut ialla fall för miljöbilar, jag hoppas att Alliansen fortsätter däremot som ett sätt att få fler att skaffa miljöbilar att även ha det i framtiden och när dom nu säljer ut statliga företag som Socialdemokraterna samlat på sig och amorterar av på stadskulden istället så kanske det viktigaste inte är att dra in pengar på boendeparkering i framtiden för vår regering.

Jag hoppas också när vi ändå är inne på politik att man fortsätter släppa upp trafiken mer och mer på enkelriktade gator i Stockholms city och har dom dubbelriktade. Under 90-talet och 2000-talet under Socialdemokraternas regi så har man satsat mer och mer på cykelbanor och stängt av fler och fler gator från att vara dubbelriktade. Rent miljömässigt tycker jag att det är helt galet som dom hållit på, det måste vara mer miljömässigt att trafiken flyter på och att bilar inte måste åka extra långa omvägar för att ta sig från punkt A till punkt B. Jag tycker det känns som detta galenskap har börjat ändrats på mer och mer sedan det senaste valet även om man fortfarande på Hornsgatan på Södermalm fortfarande har idiotiska cykelbanor mellan parkeringen och gatan. Rent livsfarligt tycker jag att det är!

Läs artikeln i SvD

Inga kommentarer: